Celem szkolenia jest nabycie wiedzy z zakresu zawierania umów w obrocie gospodarczym oraz zapoznanie się z praktycznymi aspektami omawianych zagadnień.
Negocjacje, zapytanie ofertowe i oferta
- jakie elementy powinno zawierać zapytanie ofertowe?
- czy oferta zawsze stanowi odpowiedź na zapytanie ofertowe?
- co wiąże strony – ogólne warunki zakupów czy ogólne warunki sprzedaży?
- jakie pułapki zawierają ogólne warunki?
- negocjacje – granice działania w świetle przepisów prawa?
- z jaką chwilę dochodzi do zawarcia umowy lub przyjęcia oferty?
- zastrzeżenie poufności oraz tajemnica przedsiębiorstwa
- co oznacza milczenie kontrahenta? Czy milczenie wywołuje skutki prawne?
- elektroniczne negocjacje i zawierania umów
- jak zweryfikować kontrahentów? Jakie dokumenty warto pozyskać?
Kto jest uprawniony składać zamówienia zakupowe i jak zweryfikować, czy ofertę złożyła osoba uprawniona?
- osoby uprawnione do działania w imieniu działu zakupów
- kto jest uprawniony do działania w imieniu działu sprzedaży w zakresie złożenia oferty i negocjacji warunków
- umocowanie pełnomocników i prokurentów w aspekcie umów zakupowych
- zakres umocowania pracowników działów zakupów oraz odpowiedzialność względem pracodawcy
- stosowane w obrocie formularze i procedury składania zamówień
Jakie umowy zawiera dział zakupów i jakie najczęściej popełnia błędy niewłaściwie identyfikując rodzaj umowy?
- kiedy w miejsce przyjęcia oferty dział zakupów powinien podpisać umowę?
- jaka jest różnica pomiędzy listem intencyjnym, umową przedwstępną a umową przyrzeczoną?
- jaka jest różnica pomiędzy umową sprzedaży a dostawą?
- jaka jest różnica pomiędzy umową najmu i umową dzierżawy?
- jaka jest różnica pomiędzy umową zlecenia, umową o dzieło a umową o świadczenie usług?
- kiedy warto podpisać umowę najmu lub leasingu w miejsce umowy zakupowej?
- umowy ramowe a oferta w dziale zakupów
- kiedy umowa zakupowa jest umową o roboty budowlane?
Ustalanie warunków współpracy w umowach zakupowych
- jakie klauzule najczęściej są stosowane w umowach zakupowych?
- ustalenie ceny w umowach zakupowych
- ustalenie sposobu płatności oraz terminów w umowie zakupowej
- możliwość korzystania z podwykonawców a odpowiedzialność wobec zamawiającego
- obowiązki informacyjne stron umowy
Sposoby zabezpieczenia umów zakupowych
- jakie sposoby zabezpieczenia umów zakupowych są najczęściej stosowane?
- jak poprawnie sformułować karę umowną w umowie zakupowej?
- kiedy ustanowienie kary umownej w umowie zakupowej jest bezskuteczne?
- jaka jest różnica pomiędzy zaliczką, zadatkiem a przedpłatą?
- gwarancja należytego wykonania
- zabezpieczenia płatności, których ustanowienia może domagać się sprzedający – gwarancja bankowa, poręczenie, ubezpieczenie, itd.
Problemy w umowach zakupowych i sposób ich rozwiązywania
- czy siła wyższa może mieć wpływ na realizację umów zakupowych?
- łańcuchy dostaw a siła wyższa oraz nadzwyczajna zmiana stosunków gospodarczych
- zmiana okoliczności w światle postanowień umowy zakupowej i przepisów
- na czym polega ugoda w aspekcie umów zakupowych? Jak traktować wzajemne ustępstwa stron?
- rewizja ceny – klauzula w umowach i przepisy
- czy się różni rozwiązanie umowy od wypowiedzenia oraz od odstąpienia od umowy?
- jak realizować uprawnienia z tytułu rękojmi?
- jak realizować uprawnienia z tytułu gwarancji?
- naprawa, wymiana i zwrot towaru, itd.
Pytania i dyskusja
Termin szkolenia: 26.04.2023
Cena szkolenia: 799,00 zł netto + 23% VAT
Dodatkowe informacje oraz zapisy:
Wioleta.Iskra@centrumedukacji.pl
tel. +48 24 365 86 24
Karta zgłoszenia >>