Dla niedowidzących Rozmiar tekstu: AAA
Konstruowanie umów handlowych
Celem szkolenia jest nabycie wiedzy z zakresu zawierania umów w obrocie gospodarczym oraz zapoznanie się z praktycznymi aspektami omawianych zagadnień.


Negocjacje, zapytanie ofertowe i oferta

  • jakie elementy powinno zawierać zapytanie ofertowe?
  • czy oferta zawsze stanowi odpowiedź na zapytanie ofertowe?
  • co wiąże strony – ogólne warunki zakupów czy ogólne warunki sprzedaży?
  • jakie pułapki zawierają ogólne warunki?
  • negocjacje – granice działania w świetle przepisów prawa?
  • z jaką chwilę dochodzi do zawarcia umowy lub przyjęcia oferty?
  • zastrzeżenie poufności oraz tajemnica przedsiębiorstwa
  • co oznacza milczenie kontrahenta? Czy milczenie wywołuje skutki prawne?
  • elektroniczne negocjacje i zawierania umów
  • jak zweryfikować kontrahentów? Jakie dokumenty warto pozyskać?


Kto jest uprawniony składać zamówienia zakupowe i jak zweryfikować, czy ofertę złożyła osoba uprawniona?

  • osoby uprawnione do działania w imieniu działu zakupów 
  • kto jest uprawniony do działania w imieniu działu sprzedaży w zakresie złożenia oferty i negocjacji warunków
  • umocowanie pełnomocników i prokurentów w aspekcie umów zakupowych
  • zakres umocowania pracowników działów zakupów oraz odpowiedzialność względem pracodawcy
  • stosowane w obrocie formularze i procedury składania zamówień

Jakie umowy zawiera dział zakupów i jakie najczęściej popełnia błędy niewłaściwie identyfikując rodzaj umowy?

  • kiedy w miejsce przyjęcia oferty dział zakupów powinien podpisać umowę?
  • jaka jest różnica pomiędzy listem intencyjnym, umową przedwstępną a umową przyrzeczoną?
  • jaka jest różnica pomiędzy umową sprzedaży a dostawą?
  • jaka jest różnica pomiędzy umową najmu i umową dzierżawy?
  • jaka jest różnica pomiędzy umową zlecenia, umową o dzieło a umową o świadczenie usług?
  • kiedy warto podpisać umowę najmu lub leasingu w miejsce umowy zakupowej?
  • umowy ramowe a oferta w dziale zakupów
  • kiedy umowa zakupowa jest umową o roboty budowlane?


Ustalanie warunków współpracy w umowach zakupowych

  • jakie klauzule najczęściej są stosowane w umowach zakupowych?
  • ustalenie ceny w umowach zakupowych 
  • ustalenie sposobu płatności oraz terminów w umowie zakupowej
  • możliwość korzystania z podwykonawców a odpowiedzialność wobec zamawiającego
  • obowiązki informacyjne stron umowy


Sposoby zabezpieczenia umów zakupowych

  • jakie sposoby zabezpieczenia umów zakupowych są najczęściej stosowane?
  • jak poprawnie sformułować karę umowną w umowie zakupowej?
  • kiedy ustanowienie kary umownej w umowie zakupowej jest bezskuteczne?
  • jaka jest różnica pomiędzy zaliczką, zadatkiem a przedpłatą?
  • gwarancja należytego wykonania
  • zabezpieczenia płatności, których ustanowienia może domagać się sprzedający – gwarancja bankowa, poręczenie, ubezpieczenie, itd.

Problemy w umowach zakupowych i sposób ich rozwiązywania

  • czy siła wyższa może mieć wpływ na realizację umów zakupowych?
  • łańcuchy dostaw a siła wyższa oraz nadzwyczajna zmiana stosunków gospodarczych
  • zmiana okoliczności w światle postanowień umowy zakupowej i przepisów
  • na czym polega ugoda w aspekcie umów zakupowych? Jak traktować wzajemne ustępstwa stron?
  • rewizja ceny – klauzula w umowach i przepisy
  • czy się różni rozwiązanie umowy od wypowiedzenia oraz od odstąpienia od umowy?
  • jak realizować uprawnienia z tytułu rękojmi?
  • jak realizować uprawnienia z tytułu gwarancji?
  • naprawa, wymiana i zwrot towaru, itd. 

Pytania i dyskusja

Cena szkolenia: 799,00 zł netto + 23% VAT

Dodatkowe informacje oraz zapisy:

Wioleta.Iskra@centrumedukacji.pl
tel. +48 24 365 86 24



​​​​​
 
 

Marki Grupy ORLEN