Zagadnienia szkolenia
1.Zmiana prawa konsumenckiego w zakresie sprzedaży i rozpatrywania reklamacji
- Towar, trwałość, usługa cyfrowa, kompatybilność, funkcjonalność
- Czy osoba wpisana do CEiDG jest konsumentem?
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
- Odebrania towaru na koszt przedsiębiorcy
- Kiedy konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru?
- Umowy zobowiązujące do przeniesienia własności towaru nakonsumenta
- Zgodność towaru z umową
- Kiedy przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodnościtowaru z umową?
- Żądanie naprawy lub wymiany a obowiązki przedsiębiorcy
- Kiedy można złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu odumowy?
- Gwarancja trwałości – warunki naprawy albo wymiany
- Umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
- Nowe pojęcia przy rozpatrywani reklamacji oraz nowe obowiązki
- Kompatybilność i interoperacyjność, komunikacja online
- Umowa na odległość a obowiązki dostawcy internetowej platformyhandlowej
- Świadczenie spełnione przed upływem terminu do odstąpienia odumowy
- Obowiązki informacyjne w zakresie prawa odstąpienia od umowy
- Skutki odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługicyfrowej
2. Towary z elementami cyfrowymi, treści cyfrowe lub usługi cyfrowe
- Nowe pojęcia przy rozpatrywani reklamacji oraz nowe obowiązki
- Kompatybilność i interoperacyjność, komunikacja online
- Umowa na odległość a obowiązki dostawcy internetowej platformy handlowej
- Świadczenie spełnione przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
- Obowiązki informacyjne w zakresie prawa odstąpienia od umowy
- Skutki odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
3. Złożenie reklamacji i żądanie klienta wniesione w ramach reklamacji
- Forma składania reklamacji
- Jakie żądania przysługują kupującemu?
- Żądanie obniżenie ceny lub wymiana rzeczy
- Prawo odstąpienia od umowy
- Dostarczenie rzeczy przez kupującego
- Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
- Zwolnienie konsumenta od kosztów
- Podstępne zatajenie wady przez sprzedającego
- Odesłanie rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy
4. Rozpatrzenie reklamacji
- Obowiązek przyjęcia reklamacji
- Skutki niedopełnienia obowiązków przez przedsiębiorcę
- Obowiązek zwrotu płatności
- Obowiązek wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad lub usunięcie wady
- Zwrot kosztów dodatkowych
5. Nowe przepisy w zakresie odpowiedzialności
- Roszczenia regresowe do wcześniejszego sprzedawcy lub producenta
- Odpowiedzialność karna - nowe wykroczenie w zakresie przyjęcia płatności
- Decyzji UOKiK w sprawie nałożenia kary za naruszenie zakazu
- Zmiana ustawy o przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym

Program kursu
Karta zgłoszenia
Dodatkowe informacje oraz zapisy:
Termin: kwiecień 2023 (do ustalenia)
Cena: 799,00 zł netto
Szkolenie prowadzi Kancelaria Radców Prawnych