Dla niedowidzących Rozmiar tekstu: AAA
Kierowanie zespołem (z uwzględnieniem zespołów online)


Cel szkolenia:

  • Rozwijanie umiejętności skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi 
  • Rozwijanie kompetencji menedżerskich 
  • Poznanie strategii przywództwa
  • Doskonalenie umiejętności budowania skutecznych zespołów
  • Zwiększanie samoświadomości i inspiracja do dalszego rozwoju własnych zasobów
  • Nabycie umiejętności skutecznej komunikacji 
  • Poznanie mechanizmów rządzących zachowaniami ludzi w organizacji
  • Nabycie umiejętności rozpoznawania typów osobowościowych 
  • Kształcenie postawy otwartej na współpracę
  • Podniesienie własnej efektywności 

Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli jak:

  • Stać się skutecznym liderem 
  • Skutecznie zarządzać zespołem 
  • Rozwijać współpracę w zespole
  • Zastosować skuteczne narzędzia  do kierowania, motywowania oraz rozwoju pracowników 
  • Dobierać styl kierowania do charakteru zespołu i fazy jego rozwoju
  • Dostosować komunikacje do odbiorcy
  • Prowadzić skuteczne rozmowy rozwojowe
  • Efektywnie udzielać informacji zwrotnej 
  • Konstruktywnie rozwiązywać konflikty 
  • Wykorzystać asertywność do zwiększenia efektywności komunikacji oraz zarządzania sobą w czasie 
  • Wzbudzić zaangażowanie pracowników
  • Inspirować pracowników do samorozwoju 
  • Pobudzać kreatywność 
  • Efektywnie zarządzać sobą w czasie 

Program szkolenia:

Dzień I

1. Podstawy psychologii biznesu dla menedżerów 
  • Definicja sukcesu osobistego 
  • Poczucie własnej wartości 
  • Potęga pewności siebie 
  • Pięć poziomów przywództwa 
  • Test osobistych wartości 
  • Test osobowości 
  • Test kompetencji menedżeskich 

2. Budowanie efektywnych zespołów
  • Wizja, misja, cele  firmy a praca zespołu offline – online  
  • Zarządzanie poprzez cele 
  • Metody wyznaczania celów 
  • Strategia realizacji celów 
  • Fazy rozwoju zespołu według Tuckmana
  • Zasady współpracy , role w zespole 
  • Dysfunkcje pracy zespołu ( sposoby ich zapobiegania ) 
   
3. Komunikacja 
  • Podstawy skutecznej komunikacji offline - online
  • Rola skutecznej komunikacji w budowaniu relacji, motywacji oraz efektywności 
  • Przepływ informacji pomiędzy działami, współpraca i osiąganie celów 
  • Bariery w komunikacji i metody ich pokonywania 
  • Rola aktywnego słuchania w skutecznej komunikacji

4. Motywowanie , wywieranie wpływu
  • Czym jest motywacja w pracy offline - online
  • Motywacja zewnętrzna – wewnętrzna 
  • Strategia 3C 
  • Wykorzystanie zarządzania przez wartości w motywacji 
  • Podejście coachingowe w rozwoju, motywowaniu członka zespołu 
  • Język wpływu – sztuka skutecznej komunikacji 
  • Feedback 

Dzień II

5. Zarządzanie czasem 
  • Złodzieje czasu 
  • Diagnoza własnych złodziei czasu 
  • Zdiagnozowanie swoich przydatnych i zgubnych nawyków 
  • Wykorzystanie dobrych nawyków w celu podniesienia skuteczności osobistej 
  • Siedem nawyków skutecznego działania – Stephen R.Covey
  • Zarządzanie sobą w czasie poprzez cele ( SMART ) 
  • Ustalenie priorytetów 
  • Zasady planowania 
  • Macierz Eisenhowera – priorytety zadań 
  • Zasada Pareto 80/20 – skuteczność działań
  • Metoda getting thing done – David Allen  

6. Aserywność 
  • Co to jest asertywność i dlaczego warto być asertywnym?
  • Skuteczne stosowanie asertywności 

7. Delegowanie i egzekwowanie zadań 
  • Dlaczego powinieneś delegować zadania 
  • Jak i komu delegować zadania
  • Etapy delegowania 
  • Bariery w delegowaniu zadań 

8. Case Study 
  • Wybrane sytuacje z życia zawodowego uczestników szkolenia 

Trener:
Trener Biznesu i Rozwoju Osobistego 
Coach ACC ICF, HR Business Partner 
Specjalista ds efektywności 

Posiada 20 letnie doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi na różnych stanowiskach kierowniczych w instytucjach publicznych oraz biznesowych. Od kilku lat swoim  doświadczeniem wspiera właścicieli, prezesów, menedżerów oraz członków zespołów w ich rozwoju kompetencji poprzez mentoring, coaching, szkolenia  offline – online. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

REKOMENDACJA TECHNICZNA:

Dział IT Centrum Edukacji Sp. z o.o. rekomenduje przeprowadzenie szkoleń przez platformę zoom. Centrum Edukacji posiada komercyjne konto na wskazanej platformie, realizując z powodzeniem grupowe szkolenia. Narzędzia, którymi dysponuje wskazana wyżej platforma pozwalają na wprowadzenie do szkolenia online elementów warsztatowych (dzielenie uczestników na grupy, praca w tzw. „pokojach”, sprawne wykonywanie ćwiczeń, nadzór trenera nad przebiegiem zadań warsztatowych). Zoom jest rekomendowany przez metodyków do pracy warsztatowej. Zapewnia pracę w  parach bądź w grupach tzw. pokojach. Uczestnicy mogą równocześnie pracować nad zadaniem, w czasie rzeczywistym. Trener mam możliwość wchodzenia do pokoi, tak jak na Sali gdy podchodzi do ćwiczących par lub grup i udzielać na bieżąco informacji zwrotnej.  Ponadto narzędzie to pozwala na autoryzację uczestników szkolenia dołączających do zajęć online. 

​​​
 
 

Marki Grupy ORLEN