Program szkolenia:
Dzień 1:
1. Charakterystyka pokoleń XYZ
- Cechy pokoleń XYZ.
- Co kształtuje pokolenia?
- Wartości pokoleń XYZ.
- Oczekiwania pokoleń.
- Do jakiego pokolenia należę?
- Analiza SWOT pokoleń XYC.
2. Międzypokoleniowość w biznesie
- Siła różnorodności.
- Szanse wynikające z różnorodności zespołu.
- Zagrożenia wynikające z różnorodności zespołu.
- Kompetencje menedżera niezbędne do skutecznego zarządzania różnorodnym zespołem.
- Oczekiwania pokoleń względem menedżera.
3. Budowanie zespołu w oparciu o różnorodność.
- Grupa ludzi, z zespół. Charakterystyka skutecznego zespołu.
- Proces grupowy, a różnorodność zespołowa.
- Budowanie otwartości i zaufania w zespole międzypokoleniowym.
- Budowanie zaangażowania pracowników w strategii zarządzania pokoleniami.
- Budowanie autorytetu Lidera wobec zróżnicowanych zespołów.
- Jak zamienić różnice na potencjał zespołu?
- Metody uzyskiwania efektu synergii w zespole międzypokoleniowym.
4. Zarzadzanie zespołem wielopokoleniowym
- Dopasowanie odpowiedniego modelu zarządzania do potrzeb pracowników.
- Metody definiowania celów w zespołach wielopokoleniowych.
- Organizacja pracy w zespole wielopokoleniowym (podział zadań).
- Jak skutecznie motywować pokolenia XYZ?
- Motywatory finansowe i pozafinansowe pokoleń XYZ.
- Delegowanie, wykonanie, egzekucja zadań dla różnych pokoleń.
- Rekrutacja pracowników pokoleń Y, Z.
DZIEŃ 2:
1. Efektywna komunikacja w zespole różnorodnym
- Warunki skutecznej komunikacji w zespole międzypokoleniowym.
- Bariery komunikacyjne. Toksyczne komunikaty. Jak ich unikać?
- Zasady analizy transakcyjnej w budowaniu relacji opartych na efektywnej komunikacji.
- Różnice pokoleniowe w komunikacji pokoleń XYZ.
- Oczekiwania pokoleń XYZ dotyczące komunikacji.
- Transparentność komunikacji.
- Feedback – jako skuteczne i wspólne narzędzie komunikacji.
- Informacja zwrotna – zasady udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej.
- FUKO – narzędzie do udzielania informacji zwrotnej.
- Docenianie i chwalenie pracowników. Narzędzia ułatwiające ten proces.
- Trudne rozmowy menedżera z pracownikami (rozmowy dyscyplinujące).
2. Rozwój pracowników różnych pokoleń
- Metody i narzędzia rozwoju dla każdego pokolenia.
- Informacja zwrotna, a rozwój pracownika.
- Rozmowy rozwojowe i oceniające – dla różnych pokoleń – na co zwrócić szczególną uwagę?
- Pokolenie Y i Z, a technologia.
3. Konflikty w zarzadzaniu różnorodnym zespołem
- Konflikty pokoleń - z czego wynikają?
- Metody rozwiązywania konfliktów.
- Czym są stereotypy i jak z nimi walczyć?
- Czego mogą się nauczyć pokolenia od siebie?
4. Zarządzanie pokoleniami XYZ
- Dobre praktyki zaczerpnięte z innych firm
Trener
Trenerka i konsultantka HR. Od wielu lat związana z obszarem miękkiego HR, a w szczególności jego kluczowymi procesami, takimi jak: onboarding, opisy stanowisk ,wdrażanie oceny pracowniczej, rozmowy oceniające dla menedżerów, stawianie celów, zarządzanie talentami oraz badania zaangażowania pracowników.
Posiada 13 lat doświadczenia w projektowaniu, wdrożeniu i ewaluacji globalnych programów onboardingowych, szkoleń produktowych oraz programów e-learningowych w międzynarodowej organizacji.
Wraz z zespołem projektowała i realizowała programy rozwojowe dla pracowników i menedżerów obszarów: EMEA, APAC oraz AMER (Polska, Wielka Brytania, Estonia, Indie, Filipiny, Hong Kong, USA). Uczestniczyła również w projektach z obszaru zarządzania Talentami.
Swoim doświadczeniem menedżerskim dzieli się z menedżerami na sali szkoleniowej i zdalnie, prowadząc szkolenia z tematów, takich jak: First Time Manager, zarządzanie zespołem rozproszonym, zarządzanie pokoleniami w organizacji, prowadzenie efektywnych spotkań, budowanie efektywnych zespołów, zarządzanie zmianą, kultura zarządzania przez wartości w organizacji, kultura feedbacku, efektywna komunikacja w zespole oraz komunikacja międzykulturowa. Zrealizowała łącznie 6 tys. godzin szkoleń, zarówno na sali jak i zdalnie. Prowadzi szkolenia w języku polskim oraz w języku angielskim.
Cena szkolenia realizowanego w formule online: 760,00 zł netto + 23% VAT
Dodatkowe informacje oraz zapisy:
tel. 24 365 86 20
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
REKOMENDACJA TECHNICZNA:
Dział IT Centrum Edukacji Sp. z o.o. rekomenduje przeprowadzenie szkoleń przez platformę zoom. Centrum Edukacji posiada komercyjne konto na wskazanej platformie, realizując z powodzeniem grupowe szkolenia. Narzędzia, którymi dysponuje wskazana wyżej platforma pozwalają na wprowadzenie do szkolenia online elementów warsztatowych (dzielenie uczestników na grupy, praca w tzw. „pokojach”, sprawne wykonywanie ćwiczeń, nadzór trenera nad przebiegiem zadań warsztatowych). Zoom jest rekomendowany przez metodyków do pracy warsztatowej. Zapewnia pracę w parach bądź w grupach tzw. pokojach. Uczestnicy mogą równocześnie pracować nad zadaniem, w czasie rzeczywistym. Trener mam możliwość wchodzenia do pokoi, tak jak na Sali gdy podchodzi do ćwiczących par lub grup i udzielać na bieżąco informacji zwrotnej. Ponadto narzędzie to pozwala na autoryzację uczestników szkolenia dołączających do zajęć online.