Cele szkolenia:
- rozwinięcie umiejętności z zakresu komunikacji, zarządzania sobą w czasie w kontekście delegowania zadań,
- usprawnienie komunikacji w delegowaniu zadań,
- przedstawienie zasad delegowania zadań i uprawnień w zależności od osobowości pracownika i jego poziomu dojrzałości zawodowej,
- poznanie metod, technik i procedur delegowania zadań i uprawnień
- podniesienie umiejętności prowadzenia rozmowy z pracownikiem w zakresie przekazywania mu informacji zwrotnej dotyczącej wykonania zadania,
- poznanie metod pozwalających na badanie postępów działań zleconych pracownikowi.
Moduł 1. Komunikacja jako baza do skutecznego delegowania zadań i uprawnień
- Autodiagnoza stylu komunikowania się.
- Elementy skutecznej komunikacji (mowa ciała, głos, treść).
- Spójność komunikatu.
- Zaangażowanie w rozmowę, aktywne słuchanie.
- Praktyczne zasady komunikacji budującej motywację pracownika.
Moduł 2. Style kierowania a delegowanie
- Autodiagnoza preferowanego stylu zarządzania.
- Poznanie zagrożeń wynikających z nadużywania poszczególnych stylów kierowania.
Moduł 3. Poziom dojrzałości pracownika wg Blancharta a delegowanie
- R1: entuzjastyczny debiutant.
- R2: rozczarowany adept.
- R3: kompetentny lecz ostrożny praktyk.
- R4: samodzielny ekspert.
- Styl kierowania a poziom dojrzałości pracownika.
Moduł 4. Zarządzanie sobą w czasie a delegowanie
- Autodiagnoza indywidualnych przeszkód w efektywnym wykorzystaniu czasu i organizacji pracy
- Fazy realizacji przedsięwzięcia
- Sporządzanie budżetu czasu – na co zużywamy nasz czas?
- Diagnozowanie „złodziei czasu”
- Sposoby radzenia sobie z największymi „złodziejami czasu”
- Strategie radzenia sobie ze stresem a zarządzanie sobą w czasie
- Temperament i osobowość a efektywność w obszarze zarządzania sobą w czasie
Moduł 5. Skuteczne delegowanie
- Czym jest delegowanie?
- Delegowanie – konieczność czy przywilej?
- Najczęściej popełniane błędy w procesie delegowania.
- Delegowanie jako proces.
- Zasady efektywnego delegowania.
- Delegowanie zadań adekwatnie do motywacji i kompetencji pracownika.
Moduł 6. Informacja zwrotna w procesie delegowania
- Sposoby udzielania informacji zwrotnej (metoda kanapki, metoda FUKO, metoda Z).
- Właściwe dopasowanie informacji zwrotnej do odbiorcy.
- Reakcje na informację zwrotną.
- Radzenie sobie z oporem na informację zwrotną.
Cena szkolenia: 400 zł netto (492 zł brutto)
Termin: 31.03.2025
Dodatkowe informacje oraz zapisy:
Wioleta Iskra