Dla niedowidzących Rozmiar tekstu: AAA
​Sprzedaż i reklamacja po nowelizacji ustawy o prawach konsumenta i kodeksu cywilnego
Zagadnienia szkolenia

1.Zmiana prawa konsumenckiego w zakresie sprzedaży i rozpatrywania reklamacji
  • Towar, trwałość, usługa cyfrowa, kompatybilność, funkcjonalność
  • Czy osoba wpisana do CEiDG jest konsumentem?
  • Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
  • Odebrania towaru na koszt przedsiębiorcy
  • Kiedy konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru?
  • Umowy zobowiązujące do przeniesienia własności towaru nakonsumenta
  • Zgodność towaru z umową
  • Kiedy przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodnościtowaru z umową?
  • Żądanie naprawy lub wymiany a obowiązki przedsiębiorcy
  • Kiedy można złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu odumowy?
  • Gwarancja trwałości – warunki naprawy albo wymiany
  • Umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
  • Nowe pojęcia przy rozpatrywani reklamacji oraz nowe obowiązki
  • Kompatybilność i interoperacyjność, komunikacja online
  • Umowa na odległość a obowiązki dostawcy internetowej platformyhandlowej
  • Świadczenie spełnione przed upływem terminu do odstąpienia odumowy
  • Obowiązki informacyjne w zakresie prawa odstąpienia od umowy
  • Skutki odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługicyfrowej

2. Towary z elementami cyfrowymi, treści cyfrowe lub usługi cyfrowe
  • Nowe pojęcia przy rozpatrywani reklamacji oraz nowe obowiązki
  • Kompatybilność i interoperacyjność, komunikacja online
  • Umowa na odległość a obowiązki dostawcy internetowej platformy handlowej
  • Świadczenie spełnione przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
  • Obowiązki informacyjne w zakresie prawa odstąpienia od umowy
  • Skutki odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
3. Złożenie reklamacji i żądanie klienta wniesione w ramach reklamacji
  • Forma składania reklamacji
  • Jakie żądania przysługują kupującemu?
  • Żądanie obniżenie ceny lub wymiana rzeczy
  • Prawo odstąpienia od umowy
  • Dostarczenie rzeczy przez kupującego
  • Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
  • Zwolnienie konsumenta od kosztów
  • Podstępne zatajenie wady przez sprzedającego
  • Odesłanie rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy
4. Rozpatrzenie reklamacji
  • Obowiązek przyjęcia reklamacji
  • Skutki niedopełnienia obowiązków przez przedsiębiorcę
  • Obowiązek zwrotu płatności
  • Obowiązek wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad lub usunięcie wady
  • Zwrot kosztów dodatkowych

5. Nowe przepisy w zakresie odpowiedzialności
  • Roszczenia regresowe do wcześniejszego sprzedawcy lub producenta
  • Odpowiedzialność karna - nowe wykroczenie w zakresie przyjęcia płatności
  • Decyzji UOKiK w sprawie nałożenia kary za naruszenie zakazu
  • Zmiana ustawy o przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym
Program kursu

Dodatkowe informacje oraz zapisy:

Cena: 799,00 zł netto
Szkolenie prowadzi Kancelaria Radców Prawnych
 
 

Marki Grupy ORLEN