Dla niedowidzących Rozmiar tekstu: AAA
Technik perswazji i negocjacji


Cel szkolenia:

  • zwiększenie umiejętności negocjacyjnych uczestników,
  • rozwijanie efektywnej komunikacji w procesie negocjacji,
  • rozwinięcie umiejętności budowania rekcji z drugą stroną,
  • opanowanie umiejętności wypracowania rozwiązań dla obu stron,
  • poznanie metod budowania strategii negocjacyjnych,
  • zdobycie wiedzy na temat zasad, technik i procedur negocjacyjnych,
  • poznanie metod przygotowania do negocjacji i zbierania informacji o partnerze negocjacyjnym,
  • poznanie narzędzi przekonywania,
  • wywieranie wpływu i perswazji nienaruszających granic etyki.

Program szkolenia:

Dzień 1

1. Blok wstępny
  • Powitanie
  • Przedstawienie celu i programu szkolenia
  • Zasady panujące podczas szkolenia /kontrakt/
  • Prezentacja prowadzących oraz runda przedstawień uczestników

2. Perswazja
  • Pojęcie „perswazji”, „wywierania wpływu”
  • Psychika jako system
  • Psychologiczne aspekty perswazji
  • Podatność na perswazję
  • Mechanizmy obronne
  • Dysonans poznawczy oraz automatyzacja w myśleniu i działaniu
  • Osobowość, temperament i płeć psychologiczna a podatność na perswazje
  • Test umiejętności przewidywania zachowań ludzi w sytuacjach perswazyjnych/manipulacyjnych

3. Zachowania w procesie negocjacji
  • Manipulacja
  • Agresja
  • Uległość
  • Współpraca

  • 4. Przygotowanie do negocjacji
  • Efektywne planowanie negocjacji
  • Czynniki zewnętrze i wewnętrzne mające wpływ na negocjatora
  • Metody zbierania informacji o parterze 
  • Błędy w przygotowaniach do negocjacji i sposoby ich niwelowania

5. Perswazja w procesie komunikacji werbalnej
  • Komunikacja jawna i komunikacja ukryta
  • Werbalne aspekty perswazji w komunikacji
  • Bariery komunikacyjne
  • Płaszczyzny komunikatu
  • Podtekst i komunikacja niedosłowna

Dzień 2 

6. Perswazja w procesie komunikacji niewerbalnej
  • Spójność komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • Emocje w komunikacji niewerbalnej
  • Świadomość mowy ciała
  • Wizerunek a wywieranie wpływu
  • Granice psychologiczne a wywieranie wpływu

7. Techniki wywierania wpływu na ludzi wg Roberta B. Cialdiniego
  • Narzędzia wpływu.
  • Technika wzajemności: zasada działania techniki, obrona przed techniką.
  • Technika zaangażowania i konsekwencji: zasada działania techniki, obrona przed techniką.
  • Technika społecznego dowodu słuszności: zasada działania techniki, obrona przed techniką.
  • Technika lubienia i sympatii: zasada działania techniki, obrona przed techniką.
  • Technika autorytetu: zasada działania techniki, obrona przed techniką.
  • Technika niedostępności: zasada działania techniki, obrona przed techniką.

8. Techniki perswazji oparte na samoocenie
  • Ingracjacja
  • Konformizm
  • Podnoszenie wartości drugiej strony
  • Manipulowanie własnym wizerunkiem
  • Deprecjacja innych

9. Techniki perswazji oparte o poczucie kontroli
  • Technika „wszystko albo nic”
  • Technika „fakty dokonane”
  • Technika „zachowania irracjonalne”
  • Reorientacja
  • Technika „co by było gdyby…”
  • Wyuczona bezradność

10. Techniki perswazji oparte o emocje
  • Sytuacje stresowe
  • Wzbudzanie strachu
  • Huśtawka emocjonalna
  • Wzbudzanie poczucia winy
  • Dobry- zły facet
  • Technika „drzwiami w twarz”
  • Wpływanie na podejmowanie decyzji

11. Psychologia przeciwstawiani się manipulacjom i perswazji
  • Naturalne mechanizmy obronne (habituacja, instynkt hamowania agresji, empatia, reaktancja, samoocena, osobowość i temperament)
  • Techniki radzenia sobie z manipulacjami (akceptowanie komplementów, zamiana oceny na opinię, demaskowanie aluzji, zasłona z mgły, uprzedzanie krytyki, technika Małego Księcia, zdarta płyta)

Trener:
Psycholog biznesu, coach, trener interpersonalny

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

REKOMENDACJA TECHNICZNA:

Dział IT Centrum Edukacji Sp. z o.o. rekomenduje przeprowadzenie szkoleń przez platformę zoom. Centrum Edukacji posiada komercyjne konto na wskazanej platformie, realizując z powodzeniem grupowe szkolenia. Narzędzia, którymi dysponuje wskazana wyżej platforma pozwalają na wprowadzenie do szkolenia online elementów warsztatowych (dzielenie uczestników na grupy, praca w tzw. „pokojach”, sprawne wykonywanie ćwiczeń, nadzór trenera nad przebiegiem zadań warsztatowych). Zoom jest rekomendowany przez metodyków do pracy warsztatowej. Zapewnia pracę w  parach bądź w grupach tzw. pokojach. Uczestnicy mogą równocześnie pracować nad zadaniem, w czasie rzeczywistym. Trener mam możliwość wchodzenia do pokoi, tak jak na Sali gdy podchodzi do ćwiczących par lub grup i udzielać na bieżąco informacji zwrotnej.  Ponadto narzędzie to pozwala na autoryzację uczestników szkolenia dołączających do zajęć online. 

​​​
 
 

Marki Grupy ORLEN