Dla niedowidzących Rozmiar tekstu: AAA
​​Prawidłowa komunikacja w miejscu pracy


Celem rozwojowym szkolenia jest rozwinięcie kompetencji z zakresu komunikacji interpersonalnej w miejscu pracy, a więc umiejętności związanych z efektywnym przekazywaniem i odbieraniem informacji, spójnością wypowiedzi, eliminowaniem barier komunikacyjnych, unikaniem błędów i nieporozumień.

Cel praktyczny sprowadza się do zastosowania poznanych metod, technik oraz narzędzi w ćwiczeniach grupowych i indywidualnych. Program przewiduje zastosowanie takich metod nauczania jak burza mózgów, analiza case study, gry, ćwiczenia oraz dyskusja. 

Cele szkolenia
  • Uświadomienie jak rutyna i stereotypy wpływają ma proces komunikacji 
  • Podnoszenie umiejętności interpersonalnych i usprawnienie komunikacji
  • Poznanie mechanizmów poprawnej komunikacji międzyludzkiej
  • Zwiększenie sprawności w zakresie przekazywania i odbioru informacji
  • Wypracowanie efektywnych metod komunikacji
  • Zwiększenie sprawności i poprawności komunikowania się w sytuacjach zadaniowych
  • Wypracowanie przez uczestników spisu dobrych praktyk dotyczących komunikacji.

Moduł 1. Blok wstępny
  • Powitanie
  • Przedstawienie celu i programu szkolenia
  • Zasady panujące podczas szkolenia /kontrakt/
  • Prezentacja prowadzących oraz runda przedstawień uczestników

Moduł 2. Komunikacja interpersonalna jako kompetencja niezbędna do efektywnego funkcjonowania w miejscu pracy
  • Powody nieefektywnego komunikowana się
  • Komunikowanie a informowanie – różnice i podobieństwa
  • Psychologiczne aspekty komunikacji interpersonalnej
  • Teoria i zasady komunikacji
  • Model komunikacji i zakłócenia w modelu komunikacji
  • Filtry
  • Bariery komunikacyjne
  • Kierunki przepływu informacji
  • „Wąskie gardła” w komunikacji
  • Płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji

Moduł 3. Narzędzia usprawniające efektywną komunikację i niwelujące bariery komunikacyjne
  • Parafraza, parafraza z błędem
  • Dopytywanie
  • Wyjaśnianie, doprecyzowywanie
  • Podsumowanie
  • Klaryfikacja
  • Odzwierciedlenie
  • Aktywne słuchanie
  • Informacja zwrotna

Moduł 4. Psychologiczne aspekty komunikacji interpersonalnej – psychika jako system
  • Osobowość i temperament a komunikacja
  • Mechanizmy obronne
  • Automatyzacja w myśleniu i działaniu
  • Dysonans poznawczy
  • Odbiór i przekazywanie informacji w sytuacji stresogennej
  • Mowa ciała

Moduł 5. Komunikacja a rozwiązanie trudnych sytuacji  
  • Omówienie aspektów komunikacji i błędów w niej występujących, które mają wpływ na powstawanie trudnych sytuacji
  • Umiejętność słuchanie
  • Empatia w komunikacji
  • Podstawowe techniki asertywnej komunikacji: metoda zdartej płyty, zamglenie, rozmydlenie, komunikat „JA”, konkretność

Moduł 6. Część warsztatowa

Moduł 7. Podsumowanie szkolenia

Trener: Marzena - z wykształcenia jest psychologiem i doradcą zawodowym, absolwentką Uniwersytetu Łódzkiego, Wydziału Nauk o Wychowaniu (kierunek: Psychologia, specjalizacja: Psychologia Doradztwa Zawodowego i Organizacji). Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu zarządzania w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Psychologię transportu i bezpieczeństwa ruchu drogowego w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie. Jest autorką artykułów z zakresu umiejętności interpersonalnych. Marzena projekty szkoleniowe prowadzi od 2006 roku. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu umiejętności interpersonalnych (komunikacja, asertywność, radzenie sobie ze stresem, zarządzanie sobą w czasie), psychologii obsługi klienta, psychologicznych aspektów negocjacji, współpracy w zespole oraz szkoleniach i doradztwie z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi (doradztwo zawodowe, rekrutacja pracowników, Assessment Centre, projektowanie i wdrażanie systemu ocen okresowych pracowników). Prowadziła rekrutację i sesje Assessment Center m.in. dla ORLEN Gaz, Grunental Polska, NEWAG SA, AMATECH – AMABUD ELEKTROTECHNIKA, Spin SA. Brała udział w tworzeniu standardów obsługi Klienta (m.in. Małpka SA, Bartek SA, PSS Społem).
​​
Termin: 09.05.2024
Cena szkolenia: 389 zł netto/osoba
Dodatkowe informacje oraz zapisy:

Wioleta Iskra
tel. +48 24 365 86 24

 
 

Marki Grupy ORLEN