Dla niedowidzących Rozmiar tekstu: AAA
Efektywne delegowanie



Cele szkolenia:
  • rozwinięcie umiejętności z zakresu komunikacji, zarządzania sobą w czasie w kontekście delegowania zadań,
  • usprawnienie komunikacji w delegowaniu zadań,
  • przedstawienie zasad delegowania zadań i uprawnień w zależności od osobowości pracownika i jego poziomu dojrzałości zawodowej,
  • poznanie metod, technik i procedur delegowania zadań i uprawnień
  • podniesienie umiejętności prowadzenia rozmowy z pracownikiem w zakresie przekazywania mu informacji zwrotnej dotyczącej wykonania zadania,
  • poznanie metod pozwalających na badanie postępów działań zleconych pracownikowi.

Moduł 1. Komunikacja jako baza do skutecznego delegowania zadań i uprawnień
  • Autodiagnoza stylu komunikowania się.
  • Elementy skutecznej komunikacji (mowa ciała, głos, treść).
  • Spójność komunikatu.
  • Zaangażowanie w rozmowę, aktywne słuchanie.
  • Praktyczne zasady komunikacji budującej motywację pracownika.

Moduł 2. Style kierowania a delegowanie
  • Autodiagnoza preferowanego stylu zarządzania.
  • Poznanie zagrożeń wynikających z nadużywania poszczególnych stylów kierowania.

Moduł 3. Poziom dojrzałości pracownika wg Blancharta a delegowanie
  • R1: entuzjastyczny debiutant.
  • R2: rozczarowany adept.
  • R3: kompetentny lecz ostrożny praktyk.
  • R4: samodzielny ekspert.
  • Styl kierowania a poziom dojrzałości pracownika.

Moduł 4.  Zarządzanie sobą w czasie a delegowanie 
  • Autodiagnoza indywidualnych przeszkód w efektywnym wykorzystaniu czasu i organizacji pracy
  • Fazy realizacji przedsięwzięcia 
  • Sporządzanie budżetu czasu – na co zużywamy nasz czas?
  • Diagnozowanie „złodziei czasu”
  • Sposoby radzenia sobie z największymi „złodziejami czasu”
  • Strategie radzenia sobie ze stresem a zarządzanie sobą w czasie
  • Temperament i osobowość a efektywność w obszarze zarządzania sobą w czasie

Moduł 5. Skuteczne delegowanie
  • Czym jest delegowanie?
  • Delegowanie – konieczność czy przywilej?
  • Najczęściej popełniane błędy w procesie delegowania.
  • Delegowanie jako proces.
  • Zasady efektywnego delegowania.
  • Delegowanie zadań adekwatnie do motywacji i kompetencji pracownika. 

Moduł 6. Informacja zwrotna w procesie delegowania
  • Sposoby udzielania informacji zwrotnej (metoda kanapki, metoda FUKO, metoda Z).
  • Właściwe dopasowanie informacji zwrotnej do odbiorcy.
  • Reakcje na informację zwrotną.
  • Radzenie sobie z oporem na informację zwrotną.​​

Cena szkolenia: 389,00 zł netto + 23% VAT

Dodatkowe informacje oraz zapisy:

Wioleta Iskra
tel. +48 24 365 86 24


 
 

Marki Grupy ORLEN